הר הורדוס או "הרודיון" הינו אחד מהאתרים הארכיאלוגים המסקרנים ביותר שקיימים ברחבי ארץ ישראל. ההרודיון מתוארך לתקופת בית שני. המבצר נבנה בצורת גבעה אשר בראשה עומד ארמון מבוצר עצום בגודלו וצורתו.

רבים נוטים לחשוב כי הגבעה הינה טבעית וכי מיקום המבצר נבחר משום כך, אך למעשה מדובר בגבעה מלאכותית אשר נבנתה כחלק מיסודות המבצר העצום.

הארמון נמצא בגובה של 725 מטרים מעל פני הים ומיקומו מהווה תצפית אסטרטגית איכותית לכל כיוון שנדרש.

למרות האתרים והמבנים הרבים אשר שייכו למלך הורדוס במשך תקופת מלכותו, זהו האתר היחידי אשר נושא את שמו בצורה גלויה.

הארמון הוקם בראש הגבעה לאחר שנים רבות בהן אספו ויצרו את הגבעה עליה בנוי, הארמון נבנה בין השנים 22 לפני הספירה ועד ל-15 לפני הספירה.  על פי חפירות שבוצעו במקום במשך השנים, נמצא כי המבצר במקורו מגיע עד כמעט לתחתית הגבעה, ומשום כל סוללות העפר והסלעים שהצטברו במקום במהלך השנים, נוצרה הגבעה המבוצרת שאנו מכירים כיום .

בתוך סוללות העפר נמצאו שרידי חומות כבדות בגובה של כ-20 מטרים ואורכה כולו נאמד בכ-65 מטרים. שטח הארמון כולו מתפרס על כ-65 דונמים השוכנים על ראש הגבעה המבוצרת.

איך מגיעים?

להרודיון ניתן להגיע משני כיוונים עיקריים.

לבאים מכיוון ירושלים, בסמוך לכניסה המובילה לשכונת הר חומה, פונים בכיכר ימינה, משם לאורך כ-8 קילומרים על כביש 358 לכיוון היישוב תקוע , כ-2.5 קילומטרים לפני צומת תקוע פונים שמאלה עד לכביש המוביל לחניון ההרודיון. (שילוט במקום)

לבאים מכיוונים אחרים.

נסיעה על כביש 375 , בצומת הסמוכה לבית"ר עילית פונים לכביש 60 עד צומת הכניסה ליישוב אפרת, משם עולים על כביש 3157 ואז לכביש 356 לכיוון נוקדים.