דרומית לקיבוץ בארי , בתוך יער סבוך וצבעוני עומד לו מבנה ישן בעל חזות מעט מאיימת נטוש כבר עשרות שנים.
המבנה שימש בתחילת דרכו כמפעל לייצור גופרית, בהמשך שימש כמבנה בשירות חיל האויר הבריטי R.A.F וסיים כאתר קרבות בין כוח יפתח של חטיבת הפלמ"ח ליחידה של האחים המוסלמים במלחמת העצמאות.
את המפעל הקימו בתחילת שנות השלושים של המאה העשרים, לשם מיצוי של מרבצי הגופרית הרבים שנמצאו מזרחית לבארי. המפעל עבד במשך זמן קצוב , עד למלחמת העולם השניה אשר בה הופסקה העבודה לפרקים. לאחר תום המלחמה , שבה העבודה עד לשנת 1946 אז הוחלט להפסיק את החציבה במקום, לאחר שכמויות הגופרית כמעט ואזלו לחלוטין.
במהלך מלחמת העולם השניה, בה הופסקה פעילות המפעל, שימש המפעל ומתחמו את צרכי חיל האויר הבריטי R-A-F ששכן בסמוך. אי לכך נסללו במקום אינספור קילומטרים של כבישי בטון שרובם המכריע קיימים עד עצם היום הזה.
בין הכבישים הוקמו עשרות מבני אגירת נשק בצורת ח' אשר שימשו לבידוד חומרי נפץ, טילים, פצצות ושאר תחמושת. המאגרים נבנו אחד במקביל לשני תוך שמירה על שטחים פתוחים בניהם, זאת על מנת למנוע פיצוץ של ריכוז תחמושת שיפגע במאגרים הסמוכים.
איך מגיעים?
כביש 232 עד לקיבוץ בארי. בטרם נכנסים לקיבוץ, פונים ימינה בצמוד לגדר הקיבוץ (לא נכנסים בשער הקיבוץ עצמו) , ממשיכים לכל אורכו בנסיעה של כ-5 דקות עד להגעה לצומת T. בצומת זו בהתאם לשילוט פונים שמאלה וממשיכים על כביש הבטון למרחק של מס' דקות נוספות ובצומת T הבאה פניה ימינה לחניון מפעל הגופרית. במידה ומעוניינים לגשת למכרות הגופרית עצמם , בצומת T האחרונה פונים שמאלה במקום ימינה – שימו לב! הדרך אינה עבירה לכל סוגי כלי הרכב.