פוּלֶה או עפולה? תחנת הרכבת ההיסטורית עפולה

מבני תחנת הרכבת ההיסטורית בעפולה - צילום: אפי אליאן

אפשר לומר ששתי האפשרויות נכונות. פסי הרכבת שבתמונה, שייכים לתחנה הרביעית מתוך שמונה תחנות אשר נבנו לאורך קו המסילה של הרכבת החיג’אזית בעמק יזרעאל. אנו מכירים את הקו גם כ”רכבת העמק” מהדור הקודם, עוד מהתקופה העותמאנית

מתוך עמוד ה instagram של היסטוריה על המפה

תוואי רכבת העמק המקורית במתחם תחנת הרכבת ההיסטורית עפולה - צילום: אפי אליאן
תוואי רכבת העמק המקורית במתחם תחנת הרכבת ההיסטורית עפולה – צילום: אפי אליאן

תחנת הרכבת נמצאת בלב העיר עפולה, אך פעלה משנת 1905 ועד לסוף שנת 1951. כיום קו הרכבת המודרני של עפולה, עובר בסמוך לעיר.

במשך שנים רבות היוותה תחנת הרכבת למרכז העיר. בסמוך אליה הוקמו מוסדות ציבוריים כמו דואר, מגדל המים, אפילו תחנת כיבוי האש פעלה מתוך שטח התחנה ועוד.

התחנה פעלה עד שנת 1951, חרף מעורבותה ב”ליל הרכבות” בשנת 1945 ובכלל אירועי חבלה בראשית שנת 1948.

מבני תחנת הרכבת ההיסטורית בעפולה - צילום: אפי אליאן
מבני תחנת הרכבת ההיסטורית בעפולה – צילום: אפי אליאן

במשך שנים, ניסו ברכבת ישראל למנוע בניה לאורך התוואי המקורי, זאת בשל רצון להחזיר את המתווה המקורי של רכבת העמק. אך בסופו של דבר לא יצא הדבר לפועל, אך הוחלט כן לשמר ולשפץ את מבני הרכבת הטורקיים, לרבות דגם של קטר קיטור ושבלונה לאורך קו המסילה בטיילת.

לעוד פרסומים, הצטרפו לעוקבי עמוד האינסטגרם של היסטוריה על המפה כאן

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.